Filmy produktowe

Filmy produktowe to krótkie video ukazujące przedmiot w atrakcyjny sposób. W odróżnieniu od zdjęć produktowych – packshot – można pokazać w nich użycie produktu, rozkładanie go czy montaż. Często zawierają ścieżkę audio, gdzie lektor opisuje ich najważniejsze cechy, mogą być zmontowane pod muzykę. Rozbudowane filmy produktowe używane są czasem jako video instrukcje obsługi.

Zastosowania

Filmy produktowe warto zastosować w sklepach internetowych, w social mediach, w newsletterach (przeważnie jako link z miniaturki), a także na ekranie na targach, eventach lub w lokalu klienta. Gdziekolwiek, gdzie występują zdjęcia i opisy produktu – film prawdopodobnie zrobi to szybciej i lepiej.

Gastronomia

E-sklepy

Targi

Poczekalnie

Mniejsze produkty

Filmy produktowe to doskonałe rozwiązanie dla sklepów internetowych. Ujęcia pokazujące mniejsze przedmioty realizujemy na stoliku obrotowym średnicy 30 cm. Podstawa może mieć kolor biały lub czarny, można na nim również postawić np. talerz, opakowanie, małe i średnie produkty – jedzenie, rękodzieło, biżuterię, obuwie, elektronikę (do wielkości laptopa). Urządzenie ma programowany czas obrotu, więc można ustawić np. obrót 360 stopni w trakcie 1 minuty i wszystkie produkty sfilmować w tym samym tempie. W trakcie montażu tempo można zmieniać, można także zapętlać taki obrót w nieskończoność.

Większe produkty

Większe produkty można nagrać za pomocą mini jazdy kamerowej, którą jeździmy dookoła i wzdłuż obiektu po równej powierzchni (stół, podłoga) tworząc powtarzalny i płynny ruch kamery. Do płynnych ujęć dodajemy opisy najważniejszych cech produktu, animacje atrakcyjnie pokazujące nazwę produktu, nagrywamy też głos lektora lub napisy tekstowe, aby klarownie komunikować treści. Filmy produktowe pokazujące większe produkty to m.in. agregat tynkowy, czy seria nagrań w salonie aut Hyundai.

Ile to kosztuje?

Koszt nagrań filmów produktowych zależy od wielu czynników. Ważny jest czas realizacji nagrania, ilość i stopień złożoności produktów – inaczej trzeba pokazać młotek a inaczej laptop. Ważne są też prace dodatkowe, np. nagranie lektorskie, licencja muzyki z banku audio, animacje danych opisujące, opisy tekstowe przygotowane przez copywritera. Często też filmy produktowe są częścią większych produkcji – filmów wizerunkowych czy filmów eksperckich.

Ilość produktów w jednej sesji nagraniowej również jest ważna, ponieważ czas rozstawiania i konfiguracji kamer, tła i oświetlenia i innego sprzętu też jest ważny. Najbardziej optymalnie jest zrobić sesję packshot video od 8 produktów wzwyż.

Jak pracujemy

Sesje produktowe z mniejszymi przedmiotami możemy zrealizować we własnym studio. Dostajemy od klienta paczkę produktów, wraz z klientem przygotowujemy scenariusz i próbne ujęcia, po akcepcie klienta filmujemy wszystkie produkty, wysyłamy filmy do ponownego akceptu i odsyłamy produkty do klienta. Większe produkty możemy nagrać w siedzibie klienta lub innym wskazanym miejscu (np. na terenie inwestycji czy w salonie aut), przywożąc ze sobą cały potrzebny sprzęt i asystenta.

Napisz o swoim pomyśle, a my umówimy spotkanie, zbadamy Twoje potrzeby i znajdziemy rozwiązanie.