Jak przygotować się do filmu eksperckiego?

13.03.2019 | Wiedza

wektor vs bitmapa

Po co w ogóle nagrywać filmy eksperckie? Filmy eksperckie to doskonała metoda na promocję w Internecie. Z jednej strony edukują klienta przekazując wartościową wiedzę, z drugiej – budują Twój autorytet jako eksperta w danej dziedzinie. Nie sprzedają, ale efektywnie generują leady.

Pamiętacie reklamy telesprzedażowe z lat ’90? „Kup ten mikser a jeśli zadzwonisz teraz, dostaniesz dodatkowo zestaw akcesoriów ZUPEŁNIE ZA DARMO!” Do dziś nie wiem, do kogo trafiał ten przekaz… No cóż, na szczęście te czasy już się skończyły. Twoi klienci nie są idiotami i manipulowanie nimi na dłuższą metę nikomu się nie opłaca.

Teraz sprzedawać można na wiele sposobów. Moim ulubionym jest edukacja klienta, obiektywne pokazanie wad i zalet produktu, nauka jego obsługi czy wyjaśnienie wszystkich zastosowań. Dlaczego? Bo taki wyedukowany klient doceni naszą szczerość.

 

Jeśli klient kupi nasz produkt lub usługę to dlatego, że przekonuje ich wartość. Dzięki temu ominie go tzw. dysonans pozakupowy.

„A może za drogo, a może nie warte swojej ceny, a może konkurencja da więcej?” – te pytania nie pojawiają się kiedy dobrze edukujemy swoich klientów. Filmy eksperckie to bardzo efektywny sposób na nauczanie.

 

    wektor-bitmap-roznica

    Do promocji jakich produktów i usług warto stosować filmy eksperckie?

    Za pomocą filmów eksperckich możemy promować praktycznie wszystkie branże, nie każdy taki film będzie oczywiście wyglądał tak samo. Niektóre będą bardziej skupiały się na pokazaniu zalet produktu, inne na budowaniu wizerunku mówcy. Niektóre to będą wręcz animacje z nagraniem lektorskim. Zróbmy parę symulacji.

     

    Nieruchomości

    Ekspert oprowadza po lokalu, pokazuje ważne elementy i opowiada o cechach nieruchomości. Używa przystępnego słownictwa oraz terminów fachowych. Pokazujemy za pomocą animacji dane liczbowe, dojazd do nieruchomości, tłumaczymy trudniejsze terminy. Film może pokazywać konkretną nieruchomość lub opowiadać o różnych aspektach nieruchomości ogólnie.

    Seria filmów o nieruchomościach może edukować jak korzystnie kupić mieszkanie, na co zwrócić uwagę przy wynajmie, jak skonstruować umowę najmu, itp.

    Wydawnictwo

    Informujemy o nowościach wydawniczych, możemy przeprowadzić wywiad z autorem, analizować teksty literackie, zapowiadać premiery książek. Film można zrealizować w biurze klienta, na spotkaniu autorskim lub targach.

    Jak często publikować filmy eksperckie w social mediach?

    Filmy eksperckie warto publikować w regularnych odstępach czasu, aby widzowie regularnie nas odwiedzali. Według naszego doświadczenia warto umieszczać minimum 4 a maksimum 8 krótkich filmów w miesiącu (1-2 razy tygodniowo). Większa ilość filmów może zostać odebrana jako nachalna, natomiast filmy emitowane rzadziej niż raz w tygodniu mogą świadczyć o niskim zaangażowaniu.

     

    Przygotowując animacje, potrzebujemy grafik wektorowych. Nadesłane logo powinno być edytowalne, wszystkie teksty wewnątrz muszą być skrzywione (tzn nie w formie fonta, a w krzywych), format kolorów to RGB. Dzięki temu będziemy mogli sprawnie i w dobrej jakości wykonać animację logo czy użyć elementów logo do innych grafik, często towarzyszących filmom – np. do stworzenia belki z nazwiskiem mówcy czy wstawki graficznej w filmie.

    Opisz proszę swoje potrzeby, a szybko i sprawnie wycenimy Twój film.