Jak prezentować produkty za pomocą filmów?

16.03.2019 | Wiedza

wektor vs bitmapa

Jak prezentować produkty za pomocą filmów?

Produkty doskonałej jakości to duma każdej firmy. Ale jak je zaprezentować klientom? Nie każdy może od razu wypróbować osobiście nasz produkt. Jednym z najlepszych rozwiązań są filmy produktowe.

Filmy produktowe to krótkie klipy wideo, prezentujący wygląd, działanie i obsługę produktów. Mogą być bardziej szczegółowe przyjmując formę instrukcji video, mogą być krótkie – wtedy tworzą zajawkę, użyteczną np. w sklepach internetowych.

Jeśli klient kupi nasz produkt lub usługę to nie dlatego, że go zmanipulowaliśmy reklamą. Jeśli otwarcie pokażemy zalety i ograniczenia naszego produktu, a klient po ich poznaniu dokona zakupu – bingo!

Klientów przekonuje realna wartość produktów. Pytają „Jak ten produkt rozwiąże mój problem?” Pokażmy im to! Filmy produktowe to bardzo efektywny sposób edukacji klienta.

„A może za drogo, a może nie warte swojej ceny, a może konkurencja da więcej?” – te pytania oznaczają dysonans pozakupowy u klienta i nie pojawiają się kiedy edukujemy swoich klientów. 

Do promocji jakich produktów i usług warto stosować filmy eksperckie?

Za pomocą filmów eksperckich możemy promować praktycznie wszystkie branże, nie każdy taki film będzie oczywiście wyglądał tak samo. Niektóre będą bardziej skupiały się na pokazaniu zalet produktu, inne na budowaniu wizerunku mówcy. Niektóre to będą wręcz animacje z nagraniem lektorskim. Zróbmy parę symulacji.

 

Produkty proste

Chleb wypiekany na miejscu. Kawa.

Prezentujemy produkt, pokazujemy jego atrakcyjny wygląd i podkreślamy trzy kluczowe zalety.

Warto też zadać sobie pytanie jakie są potencjalne wady naszego produktu i zabezpieczyć się przed nimi.

Produkty bardziej złożone

Kosiarka. Kasa fiskalna. Laptop. 

W tej sytuacji film produktowy może mieć formę instrukcji video. Najlepiej sprawdzi się playlista, czyli cykl filmów na konkretny temat, np. „Jak wymienić rolkę papieru w kasie fiskalnej? Jak wprowadzić dane do systemu?”. Wtedy nasza strona www lub call center może kierować klientów potrzebujących pomocy z produktem bezpośrednio do konkretnego filmu.

Narzędzia wirtualne

Aplikacja mobilna. Sklep. Bankowość internetowa.

Wiele złożonych funkcji, każda złożona co najmniej z kilku kroków. Tutaj oprócz zadbania o UI (user interface) na etapie projektu, warto pokazać kilka podstawowych zastosowań naszego systemu za pomocą serii filmów.

Screen capture to metoda nagrywania ekranu, która sprawdzi się przy filmach instruktażowych dotyczących skomplikowanych produktów. Takiemu filmowi najczęściej towarzyszy tekst czytany przez lektora.

Prudukty usługowe

Ubezpieczenia. Inwestycje. Poradnia psychologiczna.

Tutaj warto pokazać działanie naszych usług za pomocą serii filmów. Handlowcy czy doradcy finansowi powinni sobie zadać pytanie: „Jakie 10 pytań moi klienci zadają mi najczęściej?”. Na te pytania można odpowiedzieć w postaci filmu i przed spotkaniem podesłać go klientowi. Oszczędzamy czas.

Seria filmów opisujących poszczególne zalety naszej usługi czy case study na konkretnym przypadku nie tylko przysłuży się obecnym klientom, ale też pozwoli pozyskać nowych.

Opisz proszę swoje potrzeby, a szybko i sprawnie wycenimy Twój film.