Jak prezentować produkty za pomocą filmów?

16.04.2020Wiedza

wektor vs bitmapa

Jak prezentować produkty za pomocą filmów?

Produkty doskonałej jakości to duma każdej firmy. Ale jak je zaprezentować klientom? Nie każdy może od razu wypróbować osobiście nasz produkt. Jednym z najlepszych rozwiązań są filmy produktowe.

Filmy produktowe to krótkie klipy wideo, prezentujący wygląd, działanie i obsługę produktów. Mogą być bardziej szczegółowe przyjmując formę instrukcji video, mogą być krótkie – wtedy tworzą zajawkę, użyteczną na stronach klienta, w mediach społecznościowych czy w sklepach internetowych.

Jeśli klient kupi nasz produkt lub usługę to nie dlatego, że go zmanipulowaliśmy reklamą. Jeśli otwarcie pokażemy zalety i ograniczenia naszego produktu, a klient po ich poznaniu dokona zakupu – bingo!

Klientów przekonuje realna wartość produktów. Pytają „Jak ten produkt rozwiąże mój problem?” Pokażmy im to! Filmy produktowe to bardzo efektywny sposób edukacji klienta.

„A może za drogo, a może nie warte swojej ceny, a może konkurencja da więcej?” – te pytania oznaczają dysonans pozakupowy u klienta i praktycznie znikają kiedy odpowiednio edukujemy swoich klientów.

animacja-explainer-tiny

Do czego przydadzą się nam filmy produktowe?

Za pomocą filmów produktowych możemy promować praktycznie wszystkie rodzaje produktów. Oczywiście nie każdy taki film będzie identyczny. Niektóre będą bardziej skupiały się na pokazaniu zalet produktu i wynikających z nich korzyści dla klienta. Inne rozwiążą najczęściej występujące problemy, aby klient umiał obsłużyć swój produkt. Niektóre to będą wręcz animacje z nagraniem lektorskim.

Generalnie filmy produktowe mają oszczędzać nasz czas i pozwolić na skalowanie usługi przez automatyzację niektórych procesów w obsłudze klienta. Co to dokładnie znaczy? Zróbmy parę symulacji. Wszystkie przykładowe filmy użyte poniżej to realizacje Streetvid.

Produkty proste

Chleb wypiekany na miejscu. Kawa.

Prezentujemy produkt, pokazujemy jego atrakcyjny wygląd i podkreślamy trzy kluczowe zalety. Warto zalety przekuć w korzyści dla klienta, ponieważ może nie interesować ich np. proces produkcji, a tylko wyjątkowy smak.

Warto też zadać sobie pytanie jakie są potencjalne wady naszego produktu i zabezpieczyć się przed obiekcjami klienta, podając odpowiednie argumenty. Np. „nasz chleb faktycznie ma krótki termin ważności, dzieje się tak ponieważ w naszych wypiekach nie używamy konserwantów”.

Video menu dla kawiarni Coffee Cafe

Produkty bardziej złożone

Kosiarka. Kasa fiskalna. Laptop. 

W tej sytuacji film produktowy może mieć formę instrukcji video. Najlepiej sprawdzi się playlista, czyli cykl filmów na konkretny temat, np. „Jak wymienić rolkę papieru w kasie fiskalnej? Jak wprowadzić dane do systemu?”.

Nasza strona www lub call center wyposażone w filmy instruktażowe mogą kierować klientów potrzebujących pomocy z produktem bezpośrednio do konkretnego tematu. Dzięki temu oszczędzamy od kilku do kilkunastu godzin pracy tygodniowo, a klient czuje się zadbany.

Traktor New Holland na targach ogrodnictwa

Narzędzia wirtualne

Aplikacja mobilna. Sklep. Bankowość internetowa.

Wiele złożonych funkcji, każda złożona co najmniej z kilku kroków. Tutaj oprócz zadbania o UI (user interface) na etapie projektu, warto pokazać kilka podstawowych zastosowań naszego systemu za pomocą serii filmów.

Screen capture to metoda nagrywania ekranu, która sprawdzi się przy filmach instruktażowych dotyczących skomplikowanych produktów. Takiemu filmowi najczęściej towarzyszy tekst czytany przez lektora.

Narzędzie do przyjmowania płatności kartą

Prudukty usługowe

Ubezpieczenia. Inwestycje. Poradnia psychologiczna.

Tutaj warto pokazać działanie naszych usług za pomocą serii filmów. Handlowcy czy doradcy finansowi powinni sobie zadać pytanie: „Jakie 10 pytań moi klienci zadają mi najczęściej?”. Na te pytania można odpowiedzieć w postaci filmu i przed spotkaniem podesłać go klientowi. Oszczędzamy czas.

Seria filmów opisujących poszczególne zalety naszej usługi czy case study na konkretnym przypadku nie tylko przysłuży się obecnym klientom, ale też pozwoli pozyskać nowych.

Trener osobisty o swoim kursie instruktorskim

Napisz o swoim pomyśle, a my umówimy spotkanie, zbadamy Twoje potrzeby i znajdziemy rozwiązanie.