Film wizerunkowy – jak podkreślić swoją markę?
Co to jest film wizerunkowy?
Wizerunek firmy lub organizacji można i warto promować za pomocą filmu. Pracownicy i bliskie otoczenie naszej firmy wiedzą o naszej wysokiej kulturze pracy, dobrych relacjach z klientami czy fantastycznej atmosferze w firmie.
Ale czy wiedzą o tym klienci – obecni i przyszli? Czy wiedzą o tym nasi przyszli pracownicy, którzy w rekrutacji szukają nie tylko pieniędzy ale też dobrego klimatu w pracy? Warto to komunikować poprzez film wizerunkowy.
krótki wywiad
Biuro Firmy
Testimoniale
Filozofia firmy
Co powinien zawierać film wizerunkowy?
Krótki wywiad z prezesem lub osobami na kluczowych stanowiskach w firmie – to z nimi pracownicy stykają się na codzień. Warto pokazać szefa działu w dobrym świetle.
Biuro – może to być przelot kamery po biurze (najlepiej przy użyciu stabilizatora typu stedicam lub gimbal), można pokazać tereny firmy z lotu drona, mozemy też zaprosić np szefową danego działu do oprowadzenia po swoim królestwie i ew. przedstawienia kluczowych pracowników.
Testimoniale, czyli krótkie rekomendacje zadowolonych klientów. Warto na nagranie zaprosić do firmy 3-4 stałych klientów, Aby opowiedzieli w kilku zdaniach o kulturze pracy, obsłudze klienta w naszej firmie. Do współpracy może ich przekonać dodatkowe krótkie nagranie, które przekażemy im później do publikacji na Facebooku czy LinkedIn.
Jeśli mamy jasno określone takie obszary jak filozofia firmy czy wartości jakimi kierujemy się w biznesie, warto to przekazać widzom. Tylko niech to nie będzie zestaw banałów typu „dobra jakość i niska cena” bo zamiast zbudować wizerunek profesjonalnej firmy, przekażemy wiadomość typu „mydło i powidło”. W tym temacie warto skorzystać z usług profesjonalnego copywritera, aby spójnie sformułować przekaz.
Ile czasu zajmie nagranie filmu wizerunkowego?
Jak zwykle odpowiedź to „zależy”. Jeśli mamy firmę i zespół w jednej lokalizacji, nagranie powinno zająć jeden dzień zdjęciowy, czyli 6-8 godzin.
Z jednym z moich klientów – firma Happy Gifts, jeden z największych producentów gadżetów reklamowych w Polsce – film wizerunkowy nagrywaliśmy przez prawie pół roku. W tym czasie trzykrotnie odwiedziłem targi, na których stoisko miała firma, odwiedziłem ich siedzibę główną i zakład produkcyjny na Śląsku, byłem na imprezie integracyjnej (zaprosili kluczowych klientów i pracowników Mistrzostwa Świata w Żużlu na Stadionie Narodowym), na ich imprezie w hotelu pod Warszawą. Z tych pojedynczych imprez powstały krótkie filmy ma social media, które były oddzielnymi (co również znaczy oddzielnie płatnymi) projektami. Natomiast nadrzędnym celem było zebranie materiałów na obszerny i wyjątkowy film wizerunkowy.
Ile powinien trwać film wizerunkowy
Zależy (a jakże) co chcemy pokazać. Standardowo od 2 do 5 minut. Warto zastanowić się: „Do kogo skierowany jest nasz film wizerunkowy?” Od tego zależą elementy, które tam włożymy.
Jeśli kierujemy film wizerunkowy do klientów, lepiej będzie umieścić tam kilka rekomendacji zadowolonych klientów. W imię zasady „inni kiedy mówią o nas dobrze są bardziej wiarygodni”. Takie wypowiedzi mają zazwyczaj strukturę: „Dzień dobry nazywam się Jan Kowalski i jestem właścicielem firmy Firmex. Jestem bardzo zadowolony z dotychczasowej współpracy z firmą Streetvid.pl i na pewno będziemy działali w przyszłości. Zrealizowaliśmy razem serię filmów eksperckich i film z naszego eventu. Wszystko poszło sprawnie a wynik prezentujemy na naszym Facebooku. Polecam tę firmę do współpracy”. Jeśli damy trzy takie wypowiedzi w filmie wizerunkowym, będzie raczej nieco dłuższy niż 2 minuty.
Jeśli film kierujemy do inwestorów, warto pokazać infrastrukturę firmy, krótki wywiad z zarządem i pochwalić się animowanymi wynikami sprzedaży za ostatni rok czy kwartał.
Film wizerunkowy to dobre narzędzie do przedstawienia swojej firmy. Warto pokazać swoje działania nieco bardziej „od kuchni”, aby klienci czy potencjalni współpracownicy wiedzieli, że nasze przedsiębiorstwo tworzą przede wszystkim ludzie.
Napisz o swoim pomyśle, a my umówimy spotkanie, zbadamy Twoje potrzeby i znajdziemy rozwiązanie.